Snabb resumé av sommaren 2007

Snabb resumé av sommaren 2007

Så börjar ännu en sommar sakta gå mot mörkare tider...  Trist, jag är en sommarmänniska jag gillar många långa varma sommardagar...
I år har det varit alldeles för lite av det...Vi har toppat solligan så ska egentligen inte klaga eftersom andra delar av landet har haft det värre. Men sommarvädret 2007 är inget som går till historien.

Jag har jobbat strötimmar varje vecka,så min sommar jag tillbringat kring Umeå. Eftersom det var varit svår att resa iväg.  Men jag haft en bra sommar på hennma plan. Hade tänkt att åka iväg på en liten helgtripp på min lediga helg men just den helgen var det rätt gråtrist väder kändes inte så lockande..  Hoppas man kan få göra en weekend i höst till något spännande ställe.


Min sommar har bestått av både glädje och sorg..
Jag stod i valet och kvalet om att fira midsommar med vänner eller släkten, slutligen bestämde jag mig att fira den med släkten. Mormor har varit dålig en tid,  så jag ville tillbringa den med henne m.fl. 
Vi fick en fin kväll tillsammans med dig mormor som jag inte kommer att glömma..   Tyvärr var det sista gången jag träffa dig, eftersom du  veckan efter midsommar somnade in... 
Tänker på dig, goa glada mormor saknar hålla din "bråkiga" hand som du kallade den...
I vardagliga sysslor tänker jag på dig, du har lärt mig flera nyttiga saker hur man klarar sig, se bara hur du klarade saker galant enhänt inget är omöjligt man får bara vara uppfinningsrik som du var.

Saknar dig!!!!!



I sommar har jag haft besök av en toppen kompis från Stockholm... Fick chansen i två dagar att visa henne Bettnässand och hon blev mycket förtjust i stället vilket jag kan förstå. 
Men sen svek vädret och det blev ostadigt väder som man inte riktigt kunde lita på så vi hade allsångskvällar, spelkväll.  Passade även på att ta med henne i parken på gymping och Afro power dance och det uppskattades...

I sommar har jag lärt mig ett nytt ord, som stämmer in bra på mig själv . Det kommer från spelkvällen, när vi spelade Rappakalja.
Kan härmed benämna mig som en Kirolog.  Om ni nu vet vad det är???
Jag kan hjälpa er på traven Kirolog är en person som känner till teckenspråk och änvänder teckenspråk.
I mitt arbete arbetar jag som konsult åt et bemanningsföretag så den yrkestitel jag bär blir Kirolog & Konsult.

 Bye !   / Karro Kirolog & Konsult.....


Har även kastat mig in i en ny bransch... Vilket var väldigt spännande..Jag tog tjuren i hornen och sa till mig själv att det här klarar jag...
DET GJORDE JAG OCKSÅ.... det var spännande och lärorikt att vara personlig assistent till en dövblind. En erfarenhet rikare...  Ser framemot mer jobb!!!!


 Mm mm snart bara 1 vecka kvar det skulle väl vara typiskt om fin vädret kommer då när man ska sitta i skolbänken.

Vidare planer för sommaren/hösten...
2/8  Nydala  Diggiloo 
3-4/8 Kajen Cityfesten
 4- 12/ 8 Nolia fället Nolia
7-11/ 8 " Mitt i stan " Ume ciky beach
24/8 Ön Sommar sommar sommar...  (Sonja, Shirley, Sanna spelar där)
7/ 9 Nolia Ladies  Night 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback