På böljorna de blå...

Ojoj tiden springer hinner inte med att beskriva min sommar.... Hade tjingat på en segeltur med farbror...  så i början på juli bar de iväg ner till Örnsköldsvik...

När vi åkte ner noterade vi att de var vindstilla och inte de bästa vädret för en segeltur precis... Men vi hoppades att de skulle komma lite vind som kunde rymma våra segel... Anade även att de skulle bli en segeltur som gick med motor... Eftersom den enda vind som fanns var motvind...

Men väl framme i i båthamnen när vi började vi vår resa så kunde vi hissa segel och segla ut från Örnsköldsvik. JIPPIE!!!

Men när vi närmades oss öppet hav vid Skeppsmalen var de dags att starta morn och puttra vidare... Puttrade även förbi vackra Skagsudde i vinstilla väder och strålande sol.

Skulle fånga Fyrtornet vi Skagsudde på foto, men upptäckte inte förrän hemma att fyrtornet försvann bakom något som inte fastnar på bild.. Hmm vem kan de vara!!! ;)

Lånade istället ett kort, för att visa något vackert... Fyrtornet vid Skagsudde...

Även en tur in till Skagshamn och kikade på "Röda Ulvens" Surströmmingssalteri

Sedan fortsatte vi den härligt lugna puttrande trippen med klarblåhimmel och vindstilla....

Tills vi närmade oss Husum/Grundsunda då de PLÖTSLIGT slog OM!  vind i seglet och vi fick fullfart framåt... Blev en riktigt segeltur där vi pressade mot vinden.... dock med en och annan kryssning för att få vinden rätt i seglet...

Blev en riktigt trevlig segeltur som bjöd både på de ena och andra!!!
Seglade med riktiga vindar ända in till bojen. För att sedan ta oss iland me lilla jollen... Den klarade oss även denna gång...=)

Väl framme i hemma så kännde jag vågorna gungade och jag rulla med på böljorna de blå, och kvällen fortsatte så....=)

/ Styrman (i detta fall en kvinna).. ;)

Lätt att bli fast!!!... Hmm... Jakten fortsätter....

Ja för en tid sendan närmare bestämt i maj 2006 blev jag utmanad av en kompis att börja med "Platespotting"

När man börjar med de så blir man fast...

Ni som inte vet vad platespottin innebär kan kolla in på
www.platespotting.com det innebär liter kort att man ska söka bilregistreringsnummer i nummerföljd.... MAN FÅR INTE FUSKA!!!

Då man hittar sina nummer 001.. 002... 003 osv kan man registrera sig på sidan som håller koll på div statistik... Riktigt skoj vill jag lova!!!

Nä nu ska jag grubbla vidare var jag ska hitta 036.. vet redan var jag hittar 037 samt 038.. De är redan utsedda..=)

Bye & Sovgott!!...

Tack för hjälpen..=)

Åh måste rikta ett stort tack till www.designadinblogg.se som hjälpt mig med div designförändringar på bloggen känns mycket roligare att komma in på bloggen nu när den är "min alldeles egen style" dock har jag lite förändringar kvar att fixa med...=)

Auktions fynd

Har nu äntligen fått hem mitt auktions fynd (sedan något år tillbaka) som varit på lite service och fått lite smörjning...,Förra veckan var de dags för oss att samarbeta och bli vänner men...
Tyvärr går de inte alltid som man tänkt sig...

Men ja e gla ändå att jag har dig... En symaskin är inte alls en dum investering, speciellt när man gör fyndar på auktioner.
Håll ögonen öppna när ni besöker sommarauktionerna....

Ojoj... Tiden rusar iväg...

Trodde att jag denna solfattiga sommar skulle hinna med bloggen mera men njae inte riktigt så.... Tiden rusar iväg och de händer saker.....

Har denna vecka hunnit med lite gympa (ja man får ju inte slöa allt för mycket bara för att de är sommar)

Njutit va ett nytt avsnitt på av Allsången, blev mer nöjd av detta avsnittet än premiären.

Umeå har äntligen tagit sig i kragen och ordnar nå sommarevenemang, i Onsdags var de premiär av "Sommaren i City" 3 onsdagar ska de vara uppträdande på Rådhustorget.

BWO först ut....

ons 23/7 Abalone Dots (de ser jag fram emot med spänning gillar den musikgenre) =)
ons 1/8 Amy Diamond

Skoj att se Umeå också kan ordna sommarevenemang....

Snabbresume av ...

Snabbresume av förra veckan... =)

Extra inkallad på jobb hela veckan...

Åh de De e sommar äntligen så var de dags för premiären!!!!

Biotajm!!!!

Biosalong med majoritet tjejer inte så vanligt men såg några tappra killar som hade tagit sig till bion..
Åh vilken härligt galet gäng, mycket bra film... =)

Under helgen avlöste 30-års firandet varandra.... Men hann njuta av riktigt skönt sommarväder

Ojoj...

De gick ju inte alls som man trodde.... GRATTIS Spanien till EM guldet !!!