Vindarna vänder....

Dags att uppdatera er.... 
 som jag skrivit i tidigare blogginlägg är jag en person som tycker att julen SKA vara vit!!!

Har just i dagarna suckat efter att jag skulle missa den vita julen som jag hoppats på!! 

Då inser jag att hoppet inte är över än...
 

Fortsätter visa upp min adventljusstake (och visar även julblomma lever) för att sprida lite julstämmning även i "Kiwi land and down under.... 


För.... Under julklappsbytarkvällen DAN före DAN - före DAN före DAN söndagkväll även kallad fjärde advent.... vräker snön bokstavligt talat ner och förvandnar stan till en enormt vacker vinter -stad / -landskap

I LOVE IT!!!....

Dock lite dålig planering tycker jag, eftersom jag skulle upp i ottan bege mig till jobbet. Anade att stans gator inte skulle vara  tillräckligt  plogade för att ta sig fram smärtfritt på cykevägarna.
Bussarna ville inte riktigt heller stämma överens med mina sträckning och tider.
Så det blev en cykeltur i djupsnö. Gick att besegrar även det...Men det gick mycket TUNGT!!!  bra med extra tränging i juletider.

  
Efter en cykelfärd i djupsnö på oskottade cykelvägar 05.30
Väl framme så hade låset frusit (YES!!, vilken tur man  har...) fick svårt att låsa hojen. Var tvungenvärma låset (med frusna händer) så att snön som satt sig i låset skulle ge me sig..
Som jag sagt förut.. "Skam den som ger sig"

Men fick även positiva upplevelser av att slita me cykeln fram i djupsnö... fick skåda otroligt vackra vintervyer i orört vinterlandskap. När stan var inbäddat i tjockt vintertäcke...
 

Nu e ja gla igen...
I´m dreaming of a white christmas.... tralala la la la...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Inte dumt va uppe m tuppen ibland!!

2009-01-02 @ 00:14:48
Postat av: Bokmalen

Visst var det trevligt med en vit jul. Jul utan snö är ingen jul... Jag har provat en gång i Texas. Fick aldrig nån julkänsla hur mycke julpynt dom än hade... Å vi svenskar ligger i lä när det gäller att pynta hus å trädgård vill jag lova! Tack för utmärkta julklappar!!! Längtar tills jag kan börja använda dom!!! Kramen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback