SOMMAR!!!

"Systra mi" bokade in sin första semestervecka här, vilket gjorde mig mycket glad.
Så vi firade in vår gemensamma ledighet i lördags när hon anlände med flyget på tc:s-uteservering med ett par kalla.

Nice....

Hemma vankades de grillat a´la Karro me choklad Panacotta och Jordgubbar som efterrätt... =)
Under middagen dök en present upp på Kinasplats... Onsdagkväll åker vi räkbåt, firar du 30 år!! Skepp och hoj!!

Vidare fortsatte vi kvällen på en uteserveirng....

Söndagen

Tillbringades i solen och på stranden vid Nydalasjön.... Aningen kyligt i vattnet men skön att svalka sig....
Oj...  vad solen tog denna dag såg jag senare i spegeln...

Kvällen blev en trevlig kväll på Kont, ett fint natureservat med flera grillplatser.
Ligger längst ut i Umeälvens delta, så långt ut man kan komma e ju öppet hav utanför Kont.

(Fotograf Magnus A)

Gick förbi småbåtshamnen Simphamn på vägen tillbaka.... Mycket vackert i solnedgången

Måndag

Begav sig "Syster" och jag till havet för lite sol och bad... Närmare sagt Bettnässand och tog ett premiärdopp i havet, men var dock lite för kallt i havet för att de skulle vara skönt...

Senare på kvällen väntade IKSU:s sommargympa i Vänortsparken.

(Fotograf Paparazzi)

Tisdag

Pausade vi från beachen, hyrde istället en kanot vid Nydalasjön.. Mötte även upp A och Boppan som hade nu hade återvänt rill stan från Lappmarken...
Efter kanotturen begav vi oss ner för att kika in nå matställe innan de skulle bli dags för beachvolleyboll...
Ja nångång ska vara den första då man prova nå sånt....

Här befinner jag mig i "paltkoma" efter att mumsa på en alldeles för god grillbuffe. Villinte alls tänka på att man om 3 min ska hoppa efter en Beachvolleyboll...

Onsdags

Under natten till onsdag hade vi besök.. Inga brandmän denna gång... =) men ett rejält åskoväder passerade ovanför oss... Vi båda vaknade mitt inattten av både dunder och brak.

Vi begav oss upp till Nydalasjön en sista sväng...(ja imorgon e de ju hemresa för "systra") Även där fick vi inte riktigt vara ifred.... Både "Oskar och Blixtar" var omkring oss när vi låg på stranden... Blev en cykeltur hem i regn och ladda om för kvällen...

Oj, vilken fullträff detta med räkbåten blev... mycket lyckat... Kina gumman blev så gla!!

Tack för en mycket trevlig kväll "syster".. =)

Torsdag

Strosade vi på runt på stan och glassade i parken... =)  Innan de var dags att fixa lite käk och bege sig till flygplatsen och säga adjö...*snyft*

Tack för dessa underbara dagar...