Värt å klaga.. =)

Dags å storhandla inför kommanande julbak.. På begäran av min syster så ska shoppingen ske med tygpåsar... 

Kan man tänka sig att jag lyckades komma ihåg tygpåsarna... Nu blir syster gla..=)

När jag väl gick och shoppade, så såg jag att vara gick in på felpris och de godkänner man ju inte... Till kundtjänst och ifrågasatte om de kunde stämma. Jag hade rätt, Balsamet skulle vara 1 kr billigare/st än vad jag hade fick betala för. 

Som tack för att jag påpekade felet fick jag 25 kr + 2kr för de två balsam som hade fått fel pris. Blev ju inte så tokigt ändå... De e bra å klaga ibland.


För en månad sen så införskaffade jag mig ny vinterjaacka. Till min besvikelse så upptäcker jag att 3 dagar senare säljer ut alla jackor i butiken ut ALLA JACKOR 20% 
Jag beger mig till butiken och funderar om jag jag kan göra återköp på jackan eftersom jag inte använt den och visar upp kvittot.
Butiksbiträdet var vänlig och gav mig 20% på jackan jag hade köpt.
Tackar tackar för trevligt bemötanade.

Under en pappersrensning så hittade jag ett gammalt kvitto på en väska som var trasig ( så den har varit oanvänd ett halvår) Jag pallrade mig till butiken och undrade om jag kunde få nån hjälp. Eftersom kjedjan hade släppt på handtaget och väskan inte var så gammal. Så tacksam för att jag fick hjälp, butiksbiträdet skickade väska på lagning på deras serviceställe.

Ni ser de lönar sig att klaga, man ska inte vara nöjd förrän man är det.

Tacksam för alla butiksbiträdensom lyssnar för oss kunder.....


Kommentarer
Postat av: maggie

Klockrent syster!

2008-11-30 @ 22:17:33
Postat av: Magnus

Du har hand med butikspersonal du! =)

2008-12-06 @ 04:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback