Solen visade sig ikväll

Jaaa... solen visade sig mot kvällskvisten
För bra för att vara inne och städa som jag hade planerat...
Passade istället på att ta en match i Beachvolley med kompisarna.
Tjejerna mot killarna, vi gav killarna en rejäl match blev ett tredje avgörande set...

Åhh de är så skoj, har varit lite feg för den där hårda elaka bollen förr därför inte upptäck hur skoj de är... men nu så inget stoppar mig.. =)

Reklampaus.. =)

(tryck på bilden)

Brukar inte hålla på med detta, men ska prova i allafall, vet ju inte förrän man provat.

Det handlar om att besöka vissa internetsidor och värva vänner för att få poäng, så därför uppmanar jag er att registrera er på länken nedan och skapa eget konto där ni kan få presentkort på Kicks,H&m,Åhlens eller Gina tricot.

Tänkte prova om man lyckas få något presentkort..=) Kan ju bli en trevlig sommarpresent eller något fint till hösten... =)

Beachvolleyboll

Äntligen......

Beachvolleyn har kommit till stan... tyvärr åkt också... =(

Swedish tour, Ume city beach var här på besök tors-fredag-lördag tyvärr på en vecka då jag jobbar helg :( men hade en ledig dag fredag perfekt för att sitta och kika på beachvolleyn.

Men fredagen blev en riktig kanon dag så insåg att de var dags att bege sig ut till stranden för att få svalka. Beachvolleyn fick vänta till eftermiddagen.

Riktig spännande att se.. =)

Själv har jag inte fördjupat mig så mycket i beachvolleyboll i mina dar, men de är aldrig försent att börja.
Har fått chansen att spela några gånger i sommar de e ju skitkul!!!!
Måste bara intala sig själv! BOLLEN GÖR INTE ONT...

Men på touren lär ni inte se mig de är inte dit jag siktar.. hehe

Kan dom inte alltid va så här...

Under en promenad hemma hos föräldrarna så träffade vi på grannen som hade såna här söööta!!!
Åh va söta valpar, kan de inte stanna så här.... 5 stycken svarta och 2 st vita... 6 veckor gamla valpar...

Blir så vovvesjuk när jag träffar på såna här...

Riktigt busiga...Försökte hela tiden hitta något att nafsa på tröjan, armbanden, skorna ja allt de fick tag på.... =)

Löööv i Ume...

Under så presenterades "BJÖRKPARADEN"
Stan har nu smyckats med löv. Riktigt snyggt tycker jag, gå gärna in på länken och rösta fram er favorit.

Syster kom hit på övernattning eftersom de va brölllop i farten.
Vi gjorde en sväng ner på stan, jag passade då på att visa henne dessa kreationer. Samtidigt som vi förevigade dem.

Här har ni ett smakprov....

Bröllopstider....

Visst hör bröllop sommaren till blev så glad när en inbjudan damp ner i brevlådan i våras om att jag skulle få gå på bröllop.

Här visas bröllopet i bilder..

Vackert kapell med vyn över Tavelsjön som "Altartavla".. =)

Brudparet nygifta.. =)

Mycket god bröllopstårta.. =)

Vacker avslutning på en vackerdag...=)

Mer blder finns att se på "svägerskan"
Marias blogg

Kortfattat...

Den andra veckan i sommarmånaden Juli ska jag summera med två bilder...

Bild från
www.vk.se

Nordmalings södra infart
Enligt lokaltidningen var Nordmaling en av de platser som drabbades värst av veckans regnoväder.

Bild från www.vk.se

Mariehemsängarna
Änderna i dammen har en extra stor damm att simma omkring i...=)
Parkbänkar brukar inte stå mitt i dammen!!!

Efterlängtat....

Inte att "Systra mi" drog hem utan att det återigen va dags för segling..... Efterlängtat åkte vi och seglade med farbror....

Eftersom vi hade sån tur med vädret under veckan jag hade besök av "Systra mi", så var de nästan på tiden med lite väderomslag... ja de stämde mycket väl...
Sjörapporten kom dagen innan visade det skulle blåsa mycket och vara den vind vi absolut inte ville ha (motvind)
Så med välpackad klädväska, drog vi ner till Ö-vik för att segla upp till Nordmaling.

Vi blev förvarnade av farbror kapten om att det kanske inte blir så rofylld resa... så vi inte skulle bli skraj... Nere vid bryggan hissade vi segel direkt och gled ut genom Ö-vik:s skärgård med seglet i topp.. Men även där blåset det till lite vindbyar....

Men de kommer mera....

När vi lämnat inloppet till Örnsköldsvik så blåste de på riktigt bra... Försökte mig på att ta lite bilder, men skyndade mig undan med kameran för att undvika vattenstänk... Då de var rätt burkigt...
Värst var de när vi rundade Skagsudde då hade jag inte tid att fota då försökte jag bara hålla i mig....

Senare på väderobservationerna för Skagsudde (huset som syns längst ut på udden till höger om vinkraften) såg jag att på väderobservationerna var nordlig vind samt 11m/s dvs KULING!!! Synd vi hade motvind bara...

Sååå bekvämt var de inte, vi parkerade båten i en gästhamn och seglingen fick fortsätta senare, tyvärr utan mig men hoppas på fler tillfällen.

KULING (från wikipedia)
Kuling eller sjötermen kultje är en beteckning på
vind med styrka mellan 10,8 och 20,7 meter i sekunden, 6-8 beaufort - det vill säga mellan frisk bris (5 beaufort) och halv storm (9 beaufort). Termen graderas i frisk kuling, styv kuling och hård kuling. Frisk kuling kan också benämnas hård bris.

SOMMAR!!!

"Systra mi" bokade in sin första semestervecka här, vilket gjorde mig mycket glad.
Så vi firade in vår gemensamma ledighet i lördags när hon anlände med flyget på tc:s-uteservering med ett par kalla.

Nice....

Hemma vankades de grillat a´la Karro me choklad Panacotta och Jordgubbar som efterrätt... =)
Under middagen dök en present upp på Kinasplats... Onsdagkväll åker vi räkbåt, firar du 30 år!! Skepp och hoj!!

Vidare fortsatte vi kvällen på en uteserveirng....

Söndagen

Tillbringades i solen och på stranden vid Nydalasjön.... Aningen kyligt i vattnet men skön att svalka sig....
Oj...  vad solen tog denna dag såg jag senare i spegeln...

Kvällen blev en trevlig kväll på Kont, ett fint natureservat med flera grillplatser.
Ligger längst ut i Umeälvens delta, så långt ut man kan komma e ju öppet hav utanför Kont.

(Fotograf Magnus A)

Gick förbi småbåtshamnen Simphamn på vägen tillbaka.... Mycket vackert i solnedgången

Måndag

Begav sig "Syster" och jag till havet för lite sol och bad... Närmare sagt Bettnässand och tog ett premiärdopp i havet, men var dock lite för kallt i havet för att de skulle vara skönt...

Senare på kvällen väntade IKSU:s sommargympa i Vänortsparken.

(Fotograf Paparazzi)

Tisdag

Pausade vi från beachen, hyrde istället en kanot vid Nydalasjön.. Mötte även upp A och Boppan som hade nu hade återvänt rill stan från Lappmarken...
Efter kanotturen begav vi oss ner för att kika in nå matställe innan de skulle bli dags för beachvolleyboll...
Ja nångång ska vara den första då man prova nå sånt....

Här befinner jag mig i "paltkoma" efter att mumsa på en alldeles för god grillbuffe. Villinte alls tänka på att man om 3 min ska hoppa efter en Beachvolleyboll...

Onsdags

Under natten till onsdag hade vi besök.. Inga brandmän denna gång... =) men ett rejält åskoväder passerade ovanför oss... Vi båda vaknade mitt inattten av både dunder och brak.

Vi begav oss upp till Nydalasjön en sista sväng...(ja imorgon e de ju hemresa för "systra") Även där fick vi inte riktigt vara ifred.... Både "Oskar och Blixtar" var omkring oss när vi låg på stranden... Blev en cykeltur hem i regn och ladda om för kvällen...

Oj, vilken fullträff detta med räkbåten blev... mycket lyckat... Kina gumman blev så gla!!

Tack för en mycket trevlig kväll "syster".. =)

Torsdag

Strosade vi på runt på stan och glassade i parken... =)  Innan de var dags att fixa lite käk och bege sig till flygplatsen och säga adjö...*snyft*

Tack för dessa underbara dagar...