Oliver, Kräftor vad ska de nu bli...

 Är inte den som är kräsen när det gäller mat. 
så varför inte äta då......

Tror att jag att jag äter det med mesta faktiskt...  Det jag inte äter antar jag att det är för att jag smakat det för lite för att uttala mig om det är gott eller inte. Eller för att jag bara bestämt mig att "det där" tycker jag inte om.  (tror det faktiskt ligger lite psykiskt i det man inte äter, vissa fall har man nog bara bestämt sig för)
.
Nu försöker jag att provsmaka mig fram och hitta något nytt varje år som jag kan lägga till på listan "det här har jag inte ätit förut".

Det hela började med ett nyårslöfte för några år sedan... då förätten var en olivrätt då bestämde jag mig för att jag skulle prova och inte vara feg för att väcka liv i nya smakupplevelser.
Jag blev posivivt överraskad, varför har jag undvikit denna lilla frukt, den e ju helt underbar smakförhöjare!!!

 Det som hittills dykt upp på listan är
Haulomi premiär provsmakade första gången för ett antal år sen... Ja föll pladask... =)
Svarta Oliver (få se när de gröna blir accepterade)
Kikärtor, Kidneybönor och Linser (Tack syster!!)
Kräftor  (Ja har ätit det förr,  Sist var nog -05  Men efter ett trevligt kräftkalas i september, där jag fick en lektion i att äta kräftor, bestämde jag mig att DE LÄR BLI FLER GÅNGER!!!

                                
SNABBA KAST!!!
September avslutades alltså med ett trevligt kräftkalas som mot natten avslutades på Schlagerklubben men Charlotte Nilsson.
Slänger in en bild på "Hero" också....







Kommentarer
Postat av: maggie

bra start syster :)

2008-10-22 @ 17:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback