Jakten på vårtecken är i gång....

Min utmaning till er är att fånga era vårtecken på bild och visa upp dem...

Denna disiga påskhelg 2009, har inte imponerat på mig med vädret. Men så kom den.....
Annandag påsk, kom äntligen solen fram och jag begav mig ut på en promenad för att hitta lite vårtecken. Detta är vad jag hittade....

 
Kärlekdammen börjar vakna till liv... Småfåglarna kvittra i dungen, herr och fru gräsand simmar i vattenbrynet. Samtidigt som jag hör hackspetten i en grantopp... Härligt höra skogen vakna till liv.

 
Mmm mystiskt... Skalade grenar... Ja just de har ju varit påsk.... Påskkärringarna behövde väl lite ris att flyga med till Blåkulla...

  
Videkissarna börjar slå ut... Tydligt tecken på att våren är på väg. 
(Ber om ursäkt ör dåliga bilder, såg inte förrän jag kom hem att de var dålig skärpa, så ljust ute)
Å de e ju positivt att ljuset kommer hit... =)
 
    
Vattenfyllda diken (överfulla) Tyder på att snön inte trivs när värmen kommer... Dagvattenbrunnarna får arbeta hårt för att ta bort allt vatten...


Den här bilden visar ett vattenfall av smältvatten... Härligt höra hur vattnet porlar av snön som smälter...


De kanske är vår trots allt.. =)

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Å jag gick å lämnade igen en film å frös inte fast jag hade tunnbyxorna på mig. Inga långkallingar eller tjocka byxor!! Det är vårkänning, jag som är så frusen! ;) Ja, jag hade skor å jacka å allt annat på mig inte bara byxor!! ;)

Kramen, Maria

Postat av: Lennart

Tänk att få vara med på TV! Du borde ha varit med och sjungit när du ändå var där.

Hälsningar

2009-04-17 @ 22:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback