Ja förvånad blev man!!!


Idag när jag kom in till stan och beredde min cykel för hemfärd, (ja de har ju blivit tider då det är nödvändigt med cykellyse och sadelmuff) För att synas och hålla rumpan varm.

Hann inte mer än att ta ut cykel så tyckte jag att det kom ett oroväckande ljud från framdäcket.
De låt som tomt gummi...

Mycket riktigt, blev ingen snabb hemfärd... utan fick styra cykeln hela vägen hem. hann hem precis lagomt så att jag hann laga middag och äta innan det vardags för tränning. (äta minst en timme före tränig - det behövs!!)

Blev snabbt ändrade planer för kvällen eftersom jag är i behov av mitt kära transportmedel varje dag.
Käkade, stack i väg på ett spinningpass.. Ja e inte riktigt nöjd med min prestation av spinningpasset. Jag kommer att ta revanch så säker...

Mitt Motto: KAN SJÄLV.. VILL KLARA SJÄLV!!!
Efter ett härligt spinningpass så var det dags att bege sig hemåt, fick då ta i tu med cykeln. Fram med stora reparationskittet.

 


Ja det gick ju fin fint...Hittade hålet som pyste ut luften. så fram med lite Sulution (vulclösning) att fästa lapparna med. till min stora förvånning  TOMT I TUBEN!!!  limmet hade tydligen dunstat bort.....

Nä det är inte sant.....

DE E INTE MIN DAG!!!
Fick som tur tag i lim (tack brorsan) nu kunde lagningen förtsätta.

Dock uppstod lite andra problem... DE E VERKLIGEN INTE MIN DAG!!! 
För att få cykeln cykelduglig, krävdes lite mer översyn...  eftersom jag har en sliten mutter som inte riktigt vill fästa framdäcket. De e ju en fördel om hjulet sitter fast.... =)

Så cykeln fick vila idag och de små spirorna fick jobba på.....

Kommentarer
Postat av: Magnus

Gor som vi gor i Uppsala, lamna in den pa en liten mystisk verkstad med en chilensk pensionar som lagar cykeln pa ett kick... =)

2008-11-13 @ 09:26:11
Postat av: Karolina

Ne, Roligare fixa de själv, så får man känna sig "duktig". Verkar vara så att de tillhör inte vanligheten att kunna laga en punktering. När jag berättat för vänner om mitt öde...

2008-11-13 @ 21:59:54
Postat av: maggie

bra jobbat syster! kan skälv har vi fått med oss hemmifrån :)

2008-11-15 @ 11:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback