Påsklovet är här....

Ja.. och numera passerat men jag ska summera hur de varit....

Skärtorsdagen inledde jag påsklovet med att samlade vännerna här och hade en Singstar kväll....




Eftersom det var just påsk så fick en "påsktårta" pryda fikabordet men tyvärr missade jag att fota den...  
Kan ge receptet på den istället så det vattnas i munnen  på er =). Nu hade inte jag något recept utan gjorde efter vad jag gillar och med hänsyn till några allergiker.

Min påsktårta

2 marängbottnar (jag gjorde mina själv)
Grädde
Dubbeldajm
Aprikoser på burk

Strössel eller riven choklad

- Anväd ena marängen som botten
- Vispa grädde blanda i Dajmen som är krossad
- Lägg på det andra marängbotten
- Vispa grädde och lägg på tårtan (kan äv en smaksätta den grädden med att hacka lite aprikoser och blanda i grädden, eller att använda lite av saften. Men inte för mycket då blir grädden lös!!)

- Lägg en aprikos i mitten som dekoration, skiva aprikoserna och dekorera som du vill.
- Riv chocklad över eller strössel efter behag.

Gla påsk från mig!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback