Ja de var en dag i Juni.. När sommaren var som bäst!!

Slutligen kommer en snabbgenom gång av en mycket händelserik månad.... 

Juni inleddes med "the last week" slutet är nära- vilket upplevdes med blandade känslor...
Bildförklaringar överst från vänster

1. Ankomst till Norrbyskär, sista tolkdagen hamnade vi här på Norrbyskär-"Skären som var världen" De ligger mycket sanning i de orden. Det är en ö med MYCKET historia Läs mer 
http://www.norrbyskar.se/

2. Norrbyskärs värdshus

3. Norrbyskär skola och kyrka. Gamla och fina byggnader. Finns även en bild infälld den visar från Noorbyskärs museum där de byggt upp en miniatyr av Norrbyskär.

4. Dagarna räknas ner Vuxendövtolkutbildningen Skriv och TSS tolkutbildningen nu är avslutad (Tänk att tre år kunde gå så fort!!)

5. Examensdag!!

6. Examensfika på skolan

7. TACK för blommorna och uppvaktningen på examensdagen.
Vidare åkte jag direkt till Stockholm för att fira examen. Där överraskades jag av en fotbollsbiljett.. TACK! PUSSS på dig! samt "systra mi" som smyckade mig.. =) 

8.Nationaldag i Stockholm och fotbollsfeber. Vi satt oss i ett soligt kungsträdgården och smakade på Stockholm http://www.smakapastockholm.se/, krögarnas matfestival där man kunde äta och dricka gott. Uppladning inför kvällens match... Gick sedan vidare upp på Kulturhusets takterass, skön servering och utsikt över Sergels torg.

9. Danskarna intog trappan vid Sergelstorg och värmde upp där inför matchen.. Kryllade av folk på stan denna dag.... 

10. Matchen, jag säger inte mer är så..... :( kvällen avslutades tidig :(

11. Vi mötte upp "systra mi" i Kungsträdgården där vi testade nya smaker , gick sedan vidare på TGI (Thanks god it´s friday-restaurangen) där jag avsmakade en god sommardrink.  Nu började de närma sig!!

12. BRUCE KONSERT!!
Middagen blev Spareribs och intogs på Texas Long Horn mycket gott och trevligt!!!

13. Åh.... Jag är lyrisk bara jag tänker tillbaka. Så mäktig konsert att vara på, jag är så gla för upplevelsen jag fick var med om.!!... TACK att jag fick följa me!!! PUSS!!
Tur jag fick vara där på söndagen. Bästa vädret,sista konserten och fick då höra "The river" (en av mina favoriter) den låten hade han inte spela de två tidigare kvällarna.
3h och 1min SUVERÄN underhållning!, en riktig liveartist!!

14. Recensionerna i Aftonbladet den 8 juni 2009,
- Ett,Två,Tre,Fyra... FEM GETINGAR
- Löjligt bra Bruce igen

15. Recensionerna i Expressen den 8 juni 2009
 - Makalöst bra Bruce!

16. Övre bilden...Åter till Umeå. Första dagen på sommarlovet. Sitter vid bryggan nere vid Nydalasjön och planerar och funderar över sommaren... Känner även på vattnet... KALLT!!
Nedre delen av bilden....Arbetsdag i stugan, Stugan skulle målas...  Den nya båten skulle sjösättas... De gick ju fint!!
Något som imponerades mig var Granen! den härliga färg som granarna befinner sig i  nu.
Årsskotten (längst ut på topparna) är så härligt limegrön medan övriga granen är mörkgrön.

17. Midsommar är här! Picknick på Gamlia området. Kransbindning och dans och sång. Mycket folk ifarten i det härligt soliga vädret.

18. Sedan drog vi oss till Berghem. Blev en kväll med mycket sång och dans. TREVLIGT!

19-20. Vinkraftverken i Holmsund. Mäktiga stolpar de där!!!

Ja de var allt!!
Nu har jag hunnit i kapp mitt liv litegrann...

Detta var alldeles för jobbigt så ska fortsätta med mer kontinuerliga inlägg.
Lovar hålla er uppdaterad om hur min sommar förtlöper...=)

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Det gjorde du bra!! Men jag förstår att det är jobbigt att göra all sammanfattning. Det går ju fortare om man gör inlägg lite oftare!! ;) Nu när du kanske har mer tid!??

Kramen, Maria

Postat av: JImmy

Då säger jag åter Grattis till Examen. Ut i verkliga livet söka jobb:)

Sa som igår kollar in varje dag om nytt men fre o lör mycket att göra ...SÅ NU kul titta in.

Sen skit glad du sa flitig läsare min blogg:) TAck varannan dag blir det typ:)Ikväll summera helgen:)



kramis vännen

2009-06-28 @ 12:50:22
Postat av: Magnus

Roligt att få en liten uppdatering! Sitter här ute i stugan och har precis fått internet via mobiltelefonen att funka. Äntligen! Det är lite drygt att behöva åka till Lögdeå för att kunna surfa... Hoppas vi ses fler gånger i sommar, kom gärna förbi härute när du har tid!

2009-06-28 @ 13:27:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback