Vilken start på helgen.....

Helgen började toppenmysig ...
Inplanerat var att vi skulle går på bio m B & A

På fredags eftermiddagen fick jag en förfrågan jag ville ut och äta "finmiddag" innan bion.
Vem är sen på tacka ja till det... -Inte jag!! 

Så blev medbjuden på restaurang med 3-rättersmiddag. :)
Kunde helgen börja bättre.... =)

Förrätt: Carpaccio m ruccola & pinjennötter
Huvudrätt: Oxkind m potatispuré & svamppickles
Efterrätt: Chokladcylinder m Mangopure och Maräng

Dessutom Drack vi ett mycket gott vin till som jag inte minns namnet på. Men ekologisk var det   (stjärna i kanten för det)

Tack för toppengod middag...
Du är toppen =)

Vidare till biografen för att se filmen

Män som hatar kvinnor - Jag hörde i fjol en bokrecension och kände på en gång att boken var inget som tilltalade mig. När filmen kom och det närmade sig premiär bestämde jag mig att det var inget jag behövde fundera på att se trots att den var svensk (ja om jag ser film, blir de oftast svenska filmer...)

Men så fick jag förfrågan om vi inte skulle hänga med på film, tänkte jag måste ju fråga min stora filmdiggare om jag skulle få med honom. Fick ett ja från andra sidan när ja frågade.
Då tänkte jag hastigt om... Ja visst ska jag ge den en chans... =)

Jag hade faktisk inte så mycket aning om vad de var för film mer än att de skulle vara lite känsloladda thrillerfilm. Men av andra som både läst boken och recenserat filmer säger att det inte skulle vara svårt att förstå handlingen om man inte läst in sig på boken... Vilket lät bra.. för jag sätter mig inte och läser den... 
Ändrade rätt snabbt uppfattning om filmen.... Jag tycker det var toppenbra film. Visst, de gick lite fort i början.. och fanns rätt jobbiga scener.... Men det var den en klurigt bra kriminalthriller...   

Så vi fick ett trevligt par biobesök med B och A.

TACKAR!!!

Ja som jag sagt så är jag ingen stor filmdiggare, men har faktiskt sett några filmer senaste veckan.
Här har ni mina recensioner....

Patrik 1,5 - Nej, Den får inte godkänt av mig. Visst fanns de höjpunkter men.. NEJ jag hade förväntat mig mer av  den. Torkel Petersson är ju med han brukar få till de mesta....

Australia - Har jag bara hört bra om.
Så självklart ville jag ge den en chans.. Helt ok handling och emellanåt fin film. Men blev irriterad av att filmen var så dåligt gjord.... :(
Mycket dataanimerat och målat kändes det som....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback